جبهه سایبری صفر و یکی ها

/ افسر جنگ سایبری در / تعداد بازدید : 265

آغاز بکار «مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان» احمدی نژاد

در این اطلاعیه که بر روی سایت دانشگاه ایرانیان قرار گرفته، آمده است: « با هدف توسعه آموزش‌های عمومی ودر راستای سیاستهای مصوب، فعالیت آموزشی دانشگاه ایرانیان در فضای مجازی عملیاتی شده است. مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان با بهره گیری از اساتید مجرب و با سابقه در رشته های گوناگون ودر مقاطع کارشناسی ارشد […]

در این اطلاعیه که بر روی سایت دانشگاه ایرانیان قرار گرفته، آمده است: « با هدف توسعه آموزش‌های عمومی ودر راستای سیاستهای مصوب، فعالیت آموزشی دانشگاه ایرانیان در فضای مجازی عملیاتی شده است.

مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان با بهره گیری از اساتید مجرب و با سابقه در رشته های گوناگون ودر مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا آغاز بکار کرده است.

علاقمندان برای بهره گیری از آموزشهای مجازی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان می توانند به نشانی اینترنتی vl.iiu.ac.ir مراجعه نمایند.»

این اطلاعیه در حالی منتشر شده که وزارت علوم در ۲۳ شهریور ماه و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اطلاعیه‌ای هرگونه فعالیت دانشگاه ایرانیان را غیرقانونی اعلام کرده بود.

 

منبع این خبر : خبرگزاری فیمنا

=================

زبان فارسی تنها ۰٫۸ درصد از محتوای وب را در اختیار دارد

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: سازمان صدا و سیما با حضور فعال در فضای مجازی باید متناسب با اقتضائات این محیط نقش آفرینی کند. به گزارش سیتنا، مهندس محمد حسن انتظاری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در دومین همایش گردان های سایبری بسیح صدا و سیما، افزود: سازمان صدا و سیما می تواند فضای […]

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: سازمان صدا و سیما با حضور فعال در فضای مجازی باید متناسب با اقتضائات این محیط نقش آفرینی کند.

به گزارش سیتنا، مهندس محمد حسن انتظاری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در دومین همایش گردان های سایبری بسیح صدا و سیما، افزود: سازمان صدا و سیما می تواند فضای مجازی سازگار با اسلام و فرهنگ ملی را تبیین کرده و قواعد فقهی و اخلاقی زیست در فضای مجازی را ترویج دهد.

 

وی تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید در کشور و بین مدیران حل کنیم تعریف فضای مجازی است. فضای مجازی امتداد فرهنگ و اجتماع انسانی ما در بستر فناوری ارتباطات و اطلاعات است بنابراین انسان محور شکل گیری در این فضا بوده و این تعریف برخلاف تعاریف مرسوم فناورانه ای است که فناوری اطلاعات را محور توسعه فضای مجازی می دانند.

 

مهندس انتظاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی یک رژیم ۲۵۰۰ ساله را واژگون کرد و مردم بر سرنوشت خود تسلط یافتند اما در حال حاضر فضای مجازی موجب شده تا هویت ملی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، با تهدید مواجه باشد.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که سیستم اداری کشور باید خود را برای این تحولات آماده کند و ساختار سنتی نظام اداری متحول شود، افزود: تحولات بسیار عظیمی در حال شکل گیری است و انسان از یک فضای سنتی به سمت فضایی نوین حرکت می کند فضای مجازی یکی از عوامل اصلی پیشرفت ایران به سوی افق ۱۴۰۴ و دستیابی به اهداف سند چشم انداز است و به همین دلیل است که ما در حال پیگیری این بحث در برنامه ششم هستیم.

 

وی با اعلام تحولات پیش روی فناوری و روندهای آن در دنیا اظهار داشت: همگرایی تمام مجراهای ارتباطی و اطلاعاتی بر بستر شبکه اینترنت نظیر VoIP، IPTV در قالب NGN، اتصال تمام ابزارهای زندگی به اینترنت در قالب «اینترنت همه اشیا» و ایجاد ابزار (پلت‏فرم) هیبرید و جامع برای تمام ارتباطات و اطلاعات به صورت تلفیقی از ابزارها و تلویزیون‏های تعاملی از مهمترین تحولات پیش روی فناوری است.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به این نکته که در تلویزیون های تعاملی مخاطب نقش تعیین کننده دارد، اعلام کرد: در حال گذار از رسانه های جمعی به رسانه های اجتماعی تعاملی هستیم و تلویزیون با یک رقابت سنگین در حوزه فناوری روبرو شده است. برای صداوسیما رقبای جدیدی آمده اند و اشکال جدید تولید محتوا ایجاد شده که ظهور و توسعه رسانه های اجتماعی کاربرمحور از جمله تقابل های جدید صدا و سیما است.

 

وی با بیان این که در صورتی که هویت خود را نتوانیم در فضای مجازی ترویج دهیم با چالش روبرو خواهیم شد، افزود: در فضای مجازی با چالش هایی در اعمال حاکمیت ملی روبرو هستیم که مهمترین آن حفظ هویت ملی و تسلط فرهنگ غربی است. در حال حاضر زبان فارسی ۰٫۸ درصد از محتوای وب را در اختیار دارد و در مقابل زبان انگلیسی ۵۶ درصد این فضا را به خود اختصاص داده است که در همین راستا سنت و آداب خود را وارد این فضا کرده و مدیریت آن را در اختیار گرفته است. این چالش ها اهمیت تشکیل شورای عالی فضای مجازی را نمایان می سازد.

 

منبع خبر : فیمنا

==============

حداد عادل : حکم شراب برای شبکه های اجتماعی! زیانش بیشتر از سود آن است

غلامعلی حداد عادل‌ درباره فعالیت شبکه های اجتماعی گفت: برخی از این شبکه ها هم حکم شراب در قران را دارد؛ همانطور که خداوند در قران درباره آن می گوید زیانش بیشتر از سود آن است. نماینده مردم تهران،‌ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: تشخیص مصادیق و شیوه […]

غلامعلی حداد عادل‌ درباره فعالیت شبکه های اجتماعی گفت: برخی از این شبکه ها هم حکم شراب در قران را دارد؛ همانطور که خداوند در قران درباره آن می گوید زیانش بیشتر از سود آن است.

نماینده مردم تهران،‌ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: تشخیص مصادیق و شیوه برخورد با این شبکه ها را باید شورای عالی فضای مجازی بر اساس کارهای کارشناسی و در نظر گرفتن راهبردهای ارزشی و فرهنگی کشور تعیین کنند.

hadad-adel

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ فضای مجازی چند سال پیش از سوی رهبری معظم مورد توجه و بحث و بررسی قرار گرفت که نتیجه آن تاسیس مرکزعالی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی شد چرا که این گونه امور ظریف است و ابعاد مختلف دارد و مقرر شد در این امور آن شورا تصمیم گیری کند.

 

منبع خبر : فیمنا

====================




درباره ما


جنگــ امروز جنگــ صفر و یکی هاستــ !
  • ناحیه کاربری


    • عضو شوید


      نام کاربری
      رمز عبور

      :: فراموشی رمز عبور؟

      عضویت سریع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
  • عضویت در خبرنامه

    • براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود...



  • آمار بازدید

    • آمار مطالب

      :: کل مطالب : 47
      :: کل نظرات : 9

      آمار کاربران

      :: افراد آنلاین : 1
      :: تعداد اعضا : 25

      کاربران آنلاین


      آمار بازدید

      :: بازدید امروز : 102
      :: باردید دیروز : 24
      :: بازدید هفته : 102
      :: بازدید ماه : 375
      :: بازدید سال : 1109
      :: بازدید کلی : 44822
بچه های قلم پایگاه شهید آوینی کلیپ روشنگری حزب الله سایبری شاهین نا پیروان ولایت عمارنامه

:: کلیپ برتر

---------------------------------------

×
کلیپ برتر

:: حمایت از ما

جبهه سایبری صفر و یکی ها

-------------------------------------
جبهه سایبری صفر و یکی ها

×
حمایت از ما

:: تبلیغات

جبهه سایبری صفر و یکی ها

×
تبلیغات