کلیدهای موفقیت در وبلاگ نویسی (2)

جبهه سایبری صفر و یکی ها

/ افسر جنگ سایبری در دو شنبه 21 مهر 1393 / تعداد بازدید : 446

 

نکات وبلاگ نویسی قسمت دوم جبهه سایبری صفر و یکی ها

در قسمت قبلی با موضوع نکات وبلاگ نویسی ، عناوین زیر برای شما شرح داده شد :

1) تصویر کمتر ، وبلاگ بهتر

2) اکتیوکس و جاوااپلت ممنوع!

3) جاوا اسکریپت ، تنها به میزان لازم !

4) سازگاری ، مسئله ای که باید جدی گرفت

>>>لینک قسمت اول نکات وبلاگ نویسی

در بخش دوم این موضوع و در ادامه نکات قبلی داریم :


5) موسیقی ، جذاب ولی آزاردهنده

گوش کردن یک موسیقی هنگام خواندن یک وبلاگ می تواند جذاب باشد ، اما آیا خوانندگان هم با شما در انتخاب موسیقی هم سلیقه هستند؟ آیا فکر کاربرانی که مثلا هنگام خواندن وبلاگ شما رادیو و یا موسیقی دیگری گوش م یدهند را نیز کردید ؟ آیا حدس می زنید که اگر خواننده وبلاگ شما ، یک وبلاگ دیگر را که در آن نیز موسیقی به کار رفته است ، باز کرده باشد چه حسی خواهد داشت ؟ شما می توانید موسیقی مورد علاقه خود را به صورت لینک به فایل آن ( و نه گذراندن Media Player در صفحه ) به خوانندگان وبلاگ پیشنهاد کنید.



6) رنگ ها جان می بخشد و یا جان می گیرند !

دقت داشته باشید که رنگ های متفاوت و به تعداد زیاد استفاده نکنید ; چرا که با وجود جذابیت اولیه خیلی زود چشمان خواننده را خسته و او را فراری می دهند. هم چننی خوش سلیقگی خواهد بود ، اگر سعی کنید که اکثر رنگ ها را از یک طیف انتخاب کنید ; مانند استفاده از رنگ آبی یا سبز با درجات مختلف روشنایی ، یک مورد و با اهمیت دیگر خوانایی و کمک به خواننده در تفکیک عناصر وبلاگ است . بسیار مهم است که هم خوانی رنگ ها تشخیص مطالب را سخت و خواننده را مجبور به جستجوی کلمه به کلمه کند . شما می توانید با رنگ های مناسب در پس زمینه و حاشیه ی مرز یادداشت های هرروز ، تاریخ پست یادداشت و یا بخش لینک ها را مشخص کنید.


7) تعداد پست مطلوب در صفحه

زیاد کردن تعداد پست ها ، هنگام لود شدن وبلاگ مناسب نیست . 7 پست در صفحه مناسب است و بیش تر از این فقط حوصله بیننده را سرمی برد.



8) عکس های با عرض بزرگ تر از عرض وبلاگ

قرار دادن عکس با عرض بزرگتر از عرض قالب وبلاگ ، باعث می شود که اسکرول افق صفحات استفاده شود که کاربارن را خسته می کند . عرض عکس بیش از 400 پیکسل ، معمولا مشکل ایجاد می کند.



9) اندازه فونت ها

اسفاده از فونت با سایز بزگر و رنگارنگ ، پرستیژ وبلاگ شما را از بین می برد و باعث می شود ، وبلاگ کودکانه به نظر برسد.



10) لینک های متروکه !

لینک هایی که هنگام کلیک باز نمی وشند ، ناامیدکننده هستند . درضمن ، این لینک ها امتیاز شما را در گوگل پایین می آورند.



11) کپی برداری از وبلاگ ها و سایت ها ؟!

وقتی بیشتر مطالب شما کپی مطالب وبلاگ های دیگران باشد ، بیننده اعتماد خود را نسبت به مطالب شما از دست می دهد.



12) آدرس و نام وبلاگ

آدرس مناسب برای وبلاگ ، ویژگی های خاصی دارد که از آن جمله می توان به کوتاه وبدن آدرس وبلاگ ، استفاده نکردن از اعداد و همین طور خطوط و علائم و از همه مهم تر متناسب بودن با زمینه ی فعالیت اشاره کرد . فراموش نکنید که غیر از آدرس کوتاه و مناسب ، نام وبلاگ و هم چنین آدرس ایمیلی معتبر و آشنا نیز دارای اهمیت است. نام وبلاگ تا حدود زیادی ماهیت وبلاگ را نمایان می کند و در واقع اولین حلقه ارتباطی بین خواننده و وبلاگ شماست.



13) ظاهر و قالب وبلاگ

اگر می خواهید ، اولین بازدیدکننده ی وبلاگتان دید بدی نسبت به شما و وبلاگ شما پیدا نکند ، به ظاهر وبلاگتان اهمیت دهید . یقیناً ظاهر یک وبلاگ علمی ، ظاهر یک وبلاگ یا وب سایت خبری و ظاهر یک وبلاگ عاطفی باید تفاوت های زیادی با هم داشته باشند . اگر شما تازه وبلاگ نویسی را شروع کرده اید و یا بر سر انتخاب و طراحی قالب مردد مانده اید ، چند وبلاگ معروف و موفق را در زمینه فعالیت خود بیابید تا بیش تر با این موضوع آشنا شوید.



14) محتوای وبلاگ

قبل از هر چیز از خود این سوالات را بپرسید که : آیا مطالبی که در وبلاگتان قرار می گیرد ، متناسب با نوع فعالیتتان است؟ آیا مطالبی که در وبلاگتان ارائه می دهید ، مخاطب خواهد داشت؟ آیا مطالب و نوشته های شما برای دیگران مفید یا جالب است؟ نکته مهم این است که وبلاگی که در زمینه ای تخصصی مثل کامپیوتر فعالیت می کند ، با وبلاگی که شخص نویسنده آن ، فقط خاطرات و حرف های شخصی خود را در آن می نویسد ، هم از نظر محتوا و هم از نظر نحوه بیان متفاوت اند. در هر زمینه ای که هستید ، فقط به همان موضوع بپردازید و از مسیر خود خارج نشوید . درضمن مطالبتان را طوری ارائه دهید که ضمن تناسب با فعالیتتان ، ساده ، قابل فهم و جذاب برای خوانندگانتان باشد.



15) ارتباط با سایر افراد و وبلاگ ها و قواعد خاص آن

اگر می خواهید که در بازدیدکنندگان سایبر وبلاگ ها شریک شوید ، باید با انان ارتباط برقرار کنید و به تبادل لینک و ... بپردازید.
 التبه اولویت را به وبلاگ هایی بدهید که با شما اشتراک دارند. البته این یک ارتباط دوطرفه است.تبادل لینک با وبلاگ هایی که از نظر تعداد بازدیدکننده روزانه در وضعیت بهتری هستند،مسلما موفقیت بیشتری دربردارد.التبه مورادی مثل نظردادن به نوشته های دیگران و دعوت آنان به بازدید وبلاگتان ، ثبت وبلاگتان در فهرست وبلاگ ها و نیز در جذب بازدید بیش تر ، موثر است.

مسئله دیگر در راستای ارتباط با افراد و وبلاگ ها، بحث احترام به بازدیدکننده است.همواره به نظرات بازدیدکنندگان خود احترام بگذارید و تا جایی که امکان دارد ، به خواسته های آنان عمل کنید .یکی دیگر از مباحثی که در جذب و ثابت نگه داشتن بازدیدکنندگان شما نقش دارد ، به روز کردن وبلاگتان است.به روز نگه داشتن وبلاگ ، نشانه حیات وبلاگ شماست. به روز کردن صرفا به معنای ارسال پست جدید در وبلاگ نیست ، حتی ویرایش مطالب گذشته و یا تغییر در قالب وبلاگ نیز ، به روز بودن است . به هرحال به بازدیدکننده ی خود این را القا کنید که هستید و ادامه می دهید.

به نوشته ها و حقوق دیگران احترام بگذارید.یک نوشته برای نویسنده ان دارای اهمیت است و باید به آن احترام گذاشت.قرار دادن مطالب دیگران در وبلاگتان بدون ذکر منبع ، وبلاگ خودتان را بی اعتبار خواهد کرد و درواقع این را می فهماند که شما مطلبی برای ارائه ندارید.پس بهتر است که اگر نوشته ای را از جایی کپی می کنید و در وبلاگ خودتان قرار می دهید ، حتما منبع ان را ذکر کنید.این کار احترام گذاشتن به حقوق خودتان است.

فراموش نکنید بازدیدکننده هیچ گاه آدرس کوتاه و مناسب ، نامی زیبا و جذاب ، مطالبی پرمغز و گیرا ، ظاهری آراسته و منظم و احترام متقابل را از یاد نخواهد برد.

 

منبع : صفر و یکی ها

بازنشر این مطلب در این سایت ها >>> +  +  +


نظرات شما عزیزان:

همه با هم
ساعت8:36---29 مهر 1393
سلام مطلب شما درسایت مرکزی استان سیستان و بلوچستان (همه با هم )با ذکر منبع درج شد .
لینک مطلب شما:
http://baham91.ir/vdcjtyev.uqehazsffu.html
درصورت به روز رسانی لینک مطالب خود را برای ما ارسال نمایید
منتظر مطالب ارزشمند شما دوست عزیز هستیم
هدیه همه باهم به شما وبلاگ نویس گرامی
عن النّبي صلى الله عليه و آله: لِيَسألْ أحدُكُم رَبَّه‏ حاجَتَهُ‏ كُلَّها حتّى يسألَهُ شِسْعَ نَعلِهِ إذا انقَطَعَ
از پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله نقل شده که فرمود : هر يك از شما بايد تمام نيازهاى خود را از خدا درخواست كند؛ حتّى اگر بندِ كفشش پاره شد، آن را از خدا بخواهد.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








:: موضوعات مرتبط: جبهه سایبری صفر و یکی ها , وبلاگ نویسی , ,

درباره ما


جنگــ امروز جنگــ صفر و یکی هاستــ !
  • ناحیه کاربری


    • عضو شوید


      نام کاربری
      رمز عبور

      :: فراموشی رمز عبور؟

      عضویت سریع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
  • عضویت در خبرنامه

    • براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود...



  • آمار بازدید

    • آمار مطالب

      :: کل مطالب : 47
      :: کل نظرات : 9

      آمار کاربران

      :: افراد آنلاین : 1
      :: تعداد اعضا : 25

      کاربران آنلاین


      آمار بازدید

      :: بازدید امروز : 22
      :: باردید دیروز : 125
      :: بازدید هفته : 147
      :: بازدید ماه : 420
      :: بازدید سال : 1154
      :: بازدید کلی : 44867
بچه های قلم پایگاه شهید آوینی کلیپ روشنگری حزب الله سایبری شاهین نا پیروان ولایت عمارنامه

:: کلیپ برتر

---------------------------------------

×
کلیپ برتر

:: حمایت از ما

جبهه سایبری صفر و یکی ها

-------------------------------------
جبهه سایبری صفر و یکی ها

×
حمایت از ما

:: تبلیغات

جبهه سایبری صفر و یکی ها

×
تبلیغات